Ajankohtaista

Youtube-vaikuttajien avulla tärkeää viestiä lasten ja nuorten hyvinvoinnista

Lastenklinikoiden Kummit ja branded entertainment -mediatalo Splay One aloittavat ystävänpäivänä uuden yhteistyön, jonka avulla tuetaan lasten ja nuorten hyvinvointia Suomessa. Osapuolten pyrkimyksenä on monipuolisten sisältöjen kautta nostaa esille mm. ajankohtaisia asioita lasten ja nuorten mielenterveydestä sekä elämästä ja arjesta lastensairaaloissa. Yhteistyö alkaa ”kummitubettajien” ystävänpäivävierailulla Uuteen lastensairaalaan 14. helmikuuta.

Splay on nimennyt vaikuttajaverkostostaan 6 kummitubettajaa, jotka toimivat hyvän mielen ja tärkeän sisällön välittäjinä tässä kokonaisuudessa. Kummitubettajien Roni Backin, Pinkku Pinskun, Arttu Lindemanin, Jaakko Parkkalin, MiskaMH:n sekä Roposen lisäksi Splayn muitakin tubettajia voidaan nähdä esimerkiksi Kummien monissa tapahtumissa mukana.

 

Tubettajayhteistyö avaa Kummien näkökulmasta hienoja sisällöllisiä mahdollisuuksia tukea lapsia ja nuoria:

”Hyvät viestit eivät aina tavoita oikeaa kohderyhmäänsä, mutta tässä yhteistyössä kyseinen osa-alue toimii hienosti. Esimerkiksi tubettajien tehokkaasti tavoittamat nuoret sekä monet Kummien kanssa toimivat asiantuntijat, vaikkapa lasten ja nuorten psykiatrian puolelta, voivat tämän yhteistyön avulla löytää toisensa tarkoituksenmukaisella tavalla. Tästä voi olla paljon hyötyä niin nuorille kuin asiantuntijoille. Tubettajat tuovat Kummien tukijoukkoihin tosi kiinnostavan ja toivotun lisän, joka korostaa tärkeää viestiä hyväksymisestä sekä myönteisestä suhtautumisesta lasten ja nuorten elämään sekä mahdollisuuksiin – lähtökohdista riippumatta”, painottaa Kummien viestintä- ja markkinointipäällikkö Matti Valli.

Splay One kokee Kummien kanssa tehtävän yhteistyön mahdollisuudet niin ikään merkityksellisinä:

”Me – Splay One yrityksenä ja kummitubettajat – haluamme olla omalta osaltamme vaikuttamassa positiivisella tavalla lapsiin ja nuoriin. Erityisen tärkeää on auttaa, ilahduttaa sekä tehdä jotain hauskaa yhdessä ja samalla myös oppia uutta esimerkiksi siitä, miten me Splayläiset sekä tubettajat voimme omalta osaltamme olla mukana auttamassa lapsia ja nuoria. Tärkeää on tietoisuuden kasvattaminen nuorten parissa; mistä saan apua, jos oman mielenterveyden kanssa on haasteita. Lisäksi haluamme olla läsnä lastensairaaloissa sekä muissa nuorille tärkeillä foorumeilla. Toivomme, että tästä muodostuu pitkäjänteinen kumppanuus”, Splay Onen operatiivinen johtaja Essi Kivitie tiivistää.

 

 

Splay One on Suomen ensimmäinen YouTube-verkosto. Splay One Finland yhdistää brändit Suomen suosituimpiin sosiaalisen median vaikuttajiin. Splay konseptoi ja toteuttaa mainostajille kampanjoita verkostonsa kanavissa eri sosiaalisen median palveluissa kuten YouTubessa ja Instagramissa. Splayn verkostoon kuuluu 60 kanavaa, joista tunnetuimpia ovat Mmiisas, Deata, Janni Hussi, Soikkuu, Jaakko Parkkali, Eeddspeaks, Pinkku Pinsku ja Arttu Lindeman.

Jaa postaus: