
Kummeilla on Tori.fi:ssä oma verkkokauppa, jossa on myynnissä muun muassa Kummien aineettomia lahjoja sekä nalleja ja palapelejä.
Tori.fi:n liiketoimintajohtaja Jenni Tuomisto sanoo, että iso osa Tori.fi:n käyttäjistä on lapsiperheitä.
– Heidän osuutensa korostuu, sillä lapsiperheissä tiettyjen tavaroiden käyttöikä jää lyhyeksi. Tällaisia ovat esimerkiksi välikausihaalarit, joista lapsi kasvaa ulos yhden kevään aikana. Sen jälkeen haalarit myydään eteenpäin.
Tuomisto kertoo, että Kummit tuntui yritykselle sopivalta kumppanilta juuri siitä syystä, että asiakasryhmänä lapsiperheet ovat juuri niitä, joita Kummit auttaa. Yritys kokee myös tärkeänä edistää lasten ja nuorten hyvinvointia ja hoitoa Suomessa.
– Yhteistyön avulla haluamme saada paljon näkyvyyttä Kummeille. Tori.fi:n kautta olemme jo merkittävä osa lapsiperheiden elämää, joten siinä mielessä yhteistyö Kummien kanssa on ollut luontevaa.
Pienistä puroista syntyy iso virta
Tori.fi on osa norjalaista Schibstedin konsernia. Tori.fi:llä on kuukaudessa lähes 3,5 miljoonaa kävijää, ja somessa sillä on seuraajia reilut 220 000.
– Torin bisnes on kiertotalouskulutuksessa, ja siihen kuuluvat myös yhteiskunnalliset aspektit, Tuomisto sanoo.
Torin käyttäjille yhteistyötä tuodaan esille esimerkiksi uutiskirjeessä, sosiaalisessa mediassa ja Tori.fin sivustolla näkyvissä mainoksissa.
”Tori.fi:n kautta olemme jo merkittävä osa lapsiperheiden elämää, joten siinä mielessä yhteistyö Kummien kanssa on ollut luontevaa.”
Tuomisto näkee Kummien ja Tori.fi:n toiminnassa myös yhtäläisyyksiä.
– Jos miettii vaikka tyypillistä myyntitapahtumaa, kuten sohvan myymistä, niin harvoinpa yksittäinen myyjä pitää tekoaan erityisen merkittävänä kierrätystekona. Meidän kautta kuitenkin myydään vuosittain noin miljoona huonekalua, joten lopulta volyymit nousevat merkittäviksi. Sama asia tapahtuu, kun yksityishenkilö lahjoittaa Kummeille. Monista pienistä lahjoitussummista kasvaa lopulta iso ja merkittävä summa, jolla saadaan aikaan iso apu.
Teksti: Laura Koljonen